Ir a la barra de herramientas

RiF Despertaferro – Esquelet de regles

RiF Despertaferro’s Docs RiF Despertaferro – Esquelet de regles

Actualmente está viendo una revisión titulada "RiF Despertaferro – Esquelet de regles", guardada en el 25/03/2013 a las 16:39 por Theck
Título
RiF Despertaferro – Esquelet de regles
Contenido

Creació de personatges

Atributs

Es reparteixen 30 punts, mínim 4, màxim 10.
  • Físics: La força i resistència física.
  • Percepció: Els sentits i reflexos.
  • Intel·ligència: La capacitat de raonament així com de resolució de problemes.
  • Destresa: La capacitat manual i l'agilitat.

Habilitats

Plantilles d'habilitats

S'ha de seleccionar una de les plantilles d'habilitats. Cada plantilla indica un número d'habilitats que es tenen a un nivell concret.

Personatge versàtil

  • 3 habilitats a nivell 3
  • 4 habilitats a nivell 2
  • 5 habilitats a nivell 1

Personatge especialista

  • 1 habilitat a nivell 4
  • 2 habilitats a nivell 3
  • 3 habilitats a nivell 2
  • 4 habilitats a nivell 1

Llistat d'habilitats

Entre parèntesi, la inicial de l'atribut que normalment governa aquesta habilitat.
  • (P) Advertir
  • (I) Alquímia
  • (D) Artesania
  • (D) Atletisme
  • (D) Cavalcar
  • (P) Cercar
  • (D) Combat a distància
  • (F) Combat cos a cos
  • (I) Comerç
  • (I) Coneixements naturals
  • (P) Costums/Etiqueta
  • (I) Criptografia/Falsificar
  • (P) Disfressar-se
  • (D) Escalar
  • (D) Esquivar
  • (I) Guarir
  • (I) Història/Religió
  • (I) Idioma
  • (D) Joc de mans/Robar
  • (I) Llegir i escriure
  • (I) Lleis
  • (P) Música
  • (I) Navegar
  • (D) Nedar
  • (P) Rastrejar
  • (P) Reflexos
  • (P) Rumors
  • (D) Sigil
  • (I) Supervivència/Caçar
  • (I) Tradició/Heràldica
  • (D) Trampes/Panys
  • (I) Urbana

Descripció de les habilitats

(P) Advertir

S'utilitza pels sentits. Veure a algú amagat, sentir a un paio trepitjar una branca, escoltar una conversa rere una porta, veure quelcom estrany en algun lloc, etcètera. Per descobrir a algú, es llença contra el seu sigil.

(I) Alquímia

Serveix per elaborar tota mena de components químics com verins o antídots.

(D) Artesania

Aquesta habilitat engloba des de realitzar petites reparacions fins a construir un moble o una cabanya de fusta. També serveix per arranjar armes i armadures. És necessari tenir les eines idònies per a cada tasca.

(D) Atletisme

Permet fer una arrencada veloç, saltar en carrera sense perdre velocitat, o baixar una certa alçada sense fer-se mal, útil per a fugir. Es fa amb tirades enfrontades o una dificultat fixada, per exemple, per coses com fer salts.

(D) Cavalcar

Maneig del cavall per trotar, galopar, i fer maniobres com saltar o saber mantenir-lo en calma en situacions adverses com ara sorolls d'explosions, així doncs com per conduir tota classe de vehicles de tracció animal.

(P) Cercar

Permet buscar quelcom detingudament augmentant les possibilitats de trobar-ho, com ara passadissos secrets o portes ocultes. La diferència amb Advertir/Notar és que en aquests cas els sentits s'enfoquen. No es tracta d'adonar-se que succeeix alguna cosa sinó de descobrir allò que no està simple vista.

(D) Combat a distància

S'utilitza pel maneig d'armes de tota classe que, primer, no suposen que llur potència ofensiva depengui de la força física de l'usuari i que poden ferir fora de la l'abast del combat cos a cos. Una fona o una ballesta serien armes l'ús del qual estaria controlat per aquesta habilitat. La seva dificultat rau en la distància de l'objectiu, la seva mida i la cobertura que aquest disposa.

(F) Combat cos a cos

Permet tenir un coneixement previ de la lluita cos a cos amb armes o sense, augmentant les possibilitats de ferir a l'adversari. Tothom pot saber usar una porra o un ganivet, però per parar un cop amb elles, per exemple, suposa una destresa major que la de l'usuari ocasional, i això es mesura amb aquesta habilitat.

(I) Comerç

Coneixement de les diferents rutes comercials i/o del valor del material a comerciar, així com coneixements en el món de l'economia en general. Un bon comerciant sap trobar les gangues i pot aconseguir preus especials per compra a l'engròs o, directament, regatejant.

(I) Coneixements naturals

Tot el ventall de coneixements referents al medi natural, com la seva fauna, flora i mineralogia, les seves característiques, habit habitual on trobar-los, et...Coneixements dels animals, saber com tractar-los, llurs costums, i per domar-los o domesticar-los.

(P) Costums/Etiqueta

S'utilitza per comportar-se amb correcció en cada circumstància en diferents ambients. Conèixer els protocols de les corts o els gremis, saber els costums d'un país a taula, saber fer una reverència correctament o utilitzar el títol adient amb algú.

(I) Criptografia/Falsificar

Capacitat per xifrar i desxifrar missatges, així com copiar documents de la manera més exacte possible. Aquesta habilitat no pot ser mai superior a la de llegir i escriure.

(P) Disfressar-se

Capacitat que s'usa per fer-nos passar per una altra persona, bàsicament s'usa per evitar que el personatge sigui reconegut o per passar desapercebut en una cultura diferent. Amb el material adequat, es pot fer passar per una persona en concret.

(D) Escalar

S'utilitza per pujar per parets verticals o escarpades, sigui amb l'ús de material especialitzat, la qual cosa ho farà més fàcil, o sense aquest.

(D) Esquivar

Indica la capacitat activa d'evitar ser colpejat en combat cos a cos o similar. Es part del càlcul de la defensa del personatge.

(I) Guarir

Permet sanar a una altra persona. La dificultat normal per curar és de 15, comptant que es disposa d'instrumental i un lloc adequat per intervenir. La dificultat és de 20 si les circumstàncies són adverses. Es cura 1d6, i només es pot usar una vegada al dia per pacient.

(I) Història/Religió

Coneixements sobre els successos històrics, així com de la teologia i la mitologia. Pot incloure coneixements d'éssers com dimonis o altres monstres.

(I) Idioma

Coneixements llengües que no siguin la natal. Cada idioma tindrà la seva habilitat assignada.

(D) Joc de mans/Robar

Capacitat de realitzar jocs malabars. També serveix per amagar algun objecte petit davant dels ulls de la gent, o la capacitat per manllevar objectes d'altres persones sense ser detectat i sense fer us de la força.

(I) Llegir i escriure

Indica el nivell d'escriptura i lectura de la llengua natal.

(I) Lleis

Coneixement de les lleis d'un determinat país o regió.

(P) Música

Coneixement dels instrument musicals i del nivell en què es toquen; inclou en cant.

(I) Navegar

Coneixement a l'hora de portar una embarcació, orientar-se en el mar així com dels instruments i parts dels mateixos.

(D) Nedar

S'utilitza per saber nadar, en funció de l'ambientació. Amb 1 punt se sap nadar, només caldria tirar per realitzar coses difícils com ara guanyar una carrera, o creuar nadant l'estret.

(P) Rastrejar

Permet seguir empremtes o petjades, o veure senyals característiques en el camí. Quant major sigui en resultat, major la informació obtinguda.

(P) Reflexos

Representa la capacitat de reacció d'una persona. Un personatge amb un reflexos alts te més possibilitats de ser el primer en actuar en una situació tàctica.

(P) Rumors

S'utilitza per saber si hi ha algun rumor en el poble, com ara si algú ha estat robant per les cases o que hi ha algun perill en el bosc. Quant major és el resultat de la tirada, major el nombre de rumors i més fiables són els que s'obtenen.

(D) Sigil

Permet caminar silenciosament o amagar-se, ja sigui en un forat, entre les ombres o entre la gentada, per evitar ser vist. Vegeu Advertir/notar.

(I) Supervivència/Caçar

Art de sobreviure a la natura de forma bàsica. Inclou un àmplia gama de coneixements, des d'orientació fins a fer foc o aconseguir caça.

(I) Tradició/Heràldica

Coneixements de la cultura de la gent, així com l'heràldica de les cases nobles o també les llegendes populars.

(D) Trampes/Panys

Es la tècnica de fer i des-fer mecanismes relativament senzills. De vegades tenir eines especials serà necessari, i d'altres vegades simplement facilitaran la tasca.

(I) Urbana

Coneixement dels baixos fons de les ciutats, i d'on es situa el mercat negre i els narcotraficants, goril·les i gent de similar condició. També serveix per poder esquitllar-se d'algú en una persecució aprofitant les característiques especials dels carrerons.

Valors calculats

  • Punts de vida: Físics x5.
  • Defensa: Destresa + Esquivar + 5.
  • Maniobra: Percepció + Atletisme.
  • Iniciativa: Percepció + reflexos.
Extracto


Antiguos Nuevo Fecha Creada Autor Acciones
el 02/05/2013 a las 13:47 Theck
el 10/04/2013 a las 10:35 Theck
el 26/03/2013 a las 23:30 Theck
el 25/03/2013 a las 22:13 Theck
el 25/03/2013 a las 21:27 Theck
el 25/03/2013 a las 19:35 Theck
el 25/03/2013 a las 19:32 Theck
el 25/03/2013 a las 16:28 Theck
el 25/03/2013 a las 14:39 Theck
el 08/03/2013 a las 18:12 Theck
el 08/03/2013 a las 15:20 Theck